nu ska vi se om jag kan försöka berätta lite kort om min vecka i frankrike ;)

                                                             ♥HejHej SötBarn♥
J
ust nu så sitter jag i köket och käkar lite nudlar på burk ;) MUMS =P




haha, den här bjuder jag på ↓

söt va?? (A)


M
en,men. Nu ska vi se, jag ska försöka skriva lite om Frankrike veckan tänkte jag =P

Lördag:
J
ag går upp ur sängen, en aning försent =/  Ställer mig och plattar håret, en aning för länge.. Sölade helt änkelt för mycke på morgonen.
Men till slut så kom jag iväg till bussen och alla vänner som stod och väntade utanför biblioteket vid skolan.
Typ precis när vi skulle åka så kom Carro på att ho glömt sitt pass hemma, så hon åkte hem och hämtade det. När hon kom tillbaka så var det bara för oss att åka. Sen satt vi på den där bussen hela dagen, hämtade upp två andra församlingar på olika ställen.
När det blev dags för oss att ta ett lunch stopp så stannade Ronja kvar där när vi åkte, hon hade ångrat sig och ville inte åka med. Så hennes pappa kom och hämtade henne (= Synd att hon inte var med, hade varit kul. menmen.
Dagen gick och sen kom kvällen, då hade vi kommit till Tyskland där gjorde vi ett natt stopp och efter det sov vi gott på bussen hela natten.

Söndag:
V
aknar upp och då är man i Frankrike. Åker bara några timmer till sen är vi framma i Taizé vid lunch kl.13.00 typ, lite innan det. Då bärde vi runt på våra saker sen gick vi och ställde oss i den enorma matkön. Jag lovar den var galet lång.
Efter att vi ätit så fick vi våra rum och då bar vi dit våra väskor. Dagen rullade på, vi chillade mest. Sen var det middag, efter det Bön i den ENORMA kyrkan.
Sen gick några av oss ner till Oyak, där var det lite fart på kvällarna. Efter det, så somna vi.

Måndag:
S
amma som söndagen ungefär. Frukosten var speciell, vi fick den berömda bagetten (stavning..?)  två st choklad stavar och varm choklad som smakade champinjon. Jätte äckligt, så jag åt inte frukost på nästan hela veckan, brödet var hårt så de åt jag inte heller.

Alla dagar såg ungefär lika dana ut. Jag orkar inte skriva allt, men om ni vill veta mer i detalj vad vi gjorde varje dag och om jag träffade nåra härliga killar så e det bara att fråga mig ;)
J
ag har tyvär inga bilder fär kameran på mobilen e trasig och jag hade inte med mig min kamera för att det var stor stöld risk och den vill jag inte bli av med (=
M
en jag ska försöka få bilder av andra som har. Dom kommer säker ut på facebook så det är bara att kolla där sen.

Nu ska jag försöka plugga lite matte =)
H
örs kankse senare ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0