besick, rätt eller fel håll?

I mitt hem så ställer alla besticken alltid med skaften neråt i diskmaskinen. Förutom jag :)
Jag har aldrig gjort det. Pappa tjatar konstant på mig om att jag ska ställa besticken åt rätt håll!

Men jag tycker att det är rätt håll! Jag ställer alltså men ''ät-delen'' nedåt.
Jag tycker det är äckligt att stoppa ner dom åt andra hållet för då kan man få mat på händerna. Fånigt, jag vet :)
Men så är det.

Jag har alltid ställt besticken så och kommer alltid att göra :D Fast när jag är hemma hos folk så brukar jag ta hänsyn till vilket håll dom ställer åt :3
Fast det är typ bara Linnéa jag brukar käka hos och dom ställer åt rätt håll, så jag behöver inte bry mig :D

Men pappa menar att besticken inte blir rena om man ställer dom åt det hållet..?
Det kan ju bara inte stämma! Mina bestick blir alltid rena vilket håll dom än står åt :)

Så vad säger ni? Vilket håll ska besticken stå åt?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0